Închide
  • Piața 1 Decembrie 1918, Nr. 1, Resita 320084
  • cjcs@cjcs.ro
  • Prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Telefon: 0040 255 211 420, 0040 255 211 421, 0040 255 211 422
European Union
Guvernul României
POCA
Fonduri UE
  • Despre instituție
    • Legislație
    • Conducere
    • Organizare
    • Programe și strategii
    • Rapoarte și studii
    • Activitate
    • Relatii externe
    • Structuri
    • ISO 9001
  • Informații de interes public
    • Solicitare informații. Legislație
    • Buletin informativ L. 544/2001
    • Buget
    • Bilanțuri contabile
    • Serviciul datoriei publice
    • Urbanism
    • Achiziții publice
    • Formulare tip
    • Declarații de avere și interese
    • Ghişeul unic de eficienţă energetică
    • Comisia paritară
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Proiecte de dezvoltare
    • Transportul în Caraș-Severin
    • Protectia mediului
    • Protecția Animalelor
    • Comunicare
    • Informații utile
    • Campanie de constientizare
  • Transparență decizională
    • Proiecte de acte normative aflate în consultare publică
    • Formular pentru colectarea de propuneri, opinii, recomandări (cf. Legii nr. 52/2003)
    • Registrul pentru consemnarea și analizarea propunerilor, opiniilor sau recomandărilor
    • Dezbateri publice
    • Consultări interministeriale
    • Proiecte de acte normative pentru care nu mai pot fi trimise sugestii
    • Proiecte de acte normative adoptate
    • Ședințe publice / Anunțuri / Minute
    • Rapoarte de aplicare a Legii nr. 52/2003
    • Numele și prenumele persoanei desemnate responsabilă pentru relația cu societatea civilă
    • Registrul asociațiilor, fundațiilor și federațiilor luate în evidență de instituție
    • Compartiment responsabil pentru relația cu societatea civilă
    • Registrul Unic al Transparenței Intereselor
  • Integritatea instituțională
    • Cod etic/deontologic/de conduită
    • Lista cuprinzând cadourile primite
    • Mecanismul de raportare a încălcărilor legii
    • Declarația privind asumarea unei agende de integritate organizațională
    • Planul de integritate al instituției
    • Raport narativ referitor la stadiul implementării măsurilor prevăzute în SNA și în planul de integritate
    • Situația incidentelor de integritate
    • Studii/cercetări/ghiduri/materiale informative relevante
  • Contact
  • Monitorul Oficial Local
    • Statutul Județului Caraș-Severin
    • Regulamente privind procedurile administrative - in constructie
    • Hotărârile Consiliului Județean Caraș-Severin
    • Dispoziţiile emise de autoritatea executiva
    • Documente și informații financiare
    • Alte documente
European Union
Guvernul României
POCA
Fonduri UE

Directiva privind epurarea apelor uzate orasenesti

  • Prima pagină
  • Informații de interes public
  • Protectia mediului
  • Obligatii de mediu rezultate din angajamentele pentru aderare
  • Directiva privind epurarea apelor uzate orasenesti

Date de contact

  • Piața 1 Decembrie 1918, Nr. 1, Resita 320084
  • tel: + 40 255 211 420, + 40 255 211 421, + 40 255 211 422
  • cjcs@cjcs.ro

Directiva privind epurarea apelor uzate orasenesti

  • 23.11.2023
Obiectivul Directivei

- protectia mediului impotriva efectelor negative ale evacuarilor de ape uzate orasenesti si de ape uzate din anumite sectoare industriale (in special industria alimentara).


Transpunere

Directiva Consiliului 91/271/CEE privind epurarea apelor uzate urbane a fost transpusa in legislatia romaneasca prin HG 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind conditiile de descarcare in mediul acvatic a apelor uzate (MO 187/20.03.20002.
Aceasta va fi modificata si completata, prin includerea prevederilor referitoare la decizia de declarare a intregului teritoriu al Romaniei drept zona sensibila si a termenelor de conformare rezultate din negocieri. Revizuirea HG nr. 188/2002 si a legislatiei relevante se va realiza pana in Martie 2005.


Cerinte

- Prevede colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate din aglomerari precum si a celor biodegradabile provenite de la anumite sectoare industriale(industria agroalimentara);
- Prevede termenele limita pentru implementarea Directivei in functie de marimea aglomerarilor umane si de caracteristicile receptorilor naturali ;termenele limita pentru implementarea Directivei variaza in functie de marimea aglomerarilor umane si de caracteristicile receptorilor naturali.
- Prevede asigurarea cu sisteme de colectare a apelor uzate orasenesti pentru toate aglomerarile cu peste 2000 locuitori echivalenti (l.e.) ;
- Prevede asigurarea ca pentru toate aglomerarile cu peste 2000 locuitori echivalenti (l.e.) sa se fie echipate cu statii de epurare, la un nivel de epurare specific :
- tratare secundara pentru aglomerari mai mici de 10.000 l.e.
- tratare tertiara pentru aglomerari cu peste 10.000 l.e.

Tinand cont de aspectele privind protectia mediului,de asezarea sa geografica in bazinul Dunarii si Marii Negre, Romania va declara intregul sau teritoriu drept arie sensibila, acest aspect presupunand obligatia ca toate aglomerarile umane cu mai mult de 10.000 locuitori echivalenti sa fie prevazute cu statii de epurare cu grad avansat de epurare, respectiv treapta tertiara.
Aceasta decizie importanta impune luarea in considerare a unei perioade de tranzitie de 12 ani, de la data aderarii.

Motivatia solicitarii acestor perioadelor de tranzitie este determinata de urmatoarele aspecte:

- Situatia existenta a infrastructurii din domeniul colectarii si epurarii apelor uzate orasenesti, in special in mediul rural, necesita un mare volum de lucrari edilitare;
- Costurile de implementare sunt foarte mari;
- Capacitatea Romaniei de a asigura finantarea acestor lucrari este limitata, ceea ce va face imposibila realizarea acestor lucrari intr-un termen scurt;este necesara o esalonare in timp a investitiilor care va corespunde cu perioadele de tranzitie obtinute la negocierile cu Comisia Uniunii europene;
- Comunitatile mici nu au in prezent o capacitate de proiectare, finantare si executare a unor proiecte mari de investitii.
Costurile estimate pentru implementare
- 9,5 miliarde Euro pentru investitii,
- 5,7 miliarde Euro pentru statiile de epurare
- 3,8 miliarde Euro pentru sistemele de canalizare
- 3,4 miliarde Euro pentru cheltuielile de exploatare( pe perioada de tranzitie)

In scopul identificarii surselor de finantare, in prezent sunt luate in considerare mecanisme financiare mult mai flexibile si mai eficiente: folosirea fondurilor multilaterale si nerambursabile, credite de finantare a serviciilor publice si investitii pentru infrastructura locala, garantate de bugetul de stat sau de catre autoritatile locale, stimularea participarii capitalului privat si a parteneriatelor publice-private.
In aceste optiuni de finantare a proiectelor de investitii in infrastructura urbana, Romania ia in considerare fondurile nerambursabile de la Uniunea Europeana sau de la alte organizatii si institutii internationale (BERD, BEI, BIRD).

Perioadele de tranzitie obtinute:

1. Pentru colectarea apelor uzate :
- Pana la 31 decembrie 2015, pentru 263 de aglomerari cu mai mult de 10000 l.e. (locuitori echivalenti), reprezentand 61,9% din incarcarea biodegradabila totala;
- Pana la 31 decembrie 2018, pentru 2346 de aglomerari cu mai putin de 10000 l.e. (locuitori echivalenti), reprezentand 38,1 % din incarcarea biodegradabila totala.
Sistemele de colectare necesare vor fi asigurate esalonat, astfel:
- Pentru 60,8% din totalul populatiei echivalente de 26 767 398 l.e., pana la sfarsitul anului 2010;
- Pentru 69,1% pana la sfarsitul anului 2013;
- Pentru 80,2% pana la sfarsitul anului 2015;
- Pentru 100% pana la sfarsitul anului 2018.

2. Pentru epurarea apelor uzate:
- Pana la 31 decembrie 2015, pentru 263 de aglomerari cu mai mult de 10000 l.e. (locuitori echivalenti), reprezentand 61,9% din incarcarea biodegradabila totala;
- Pana la 31 decembrie 2018, pentru 2346 de aglomerari cu mai putin de 10000 l.e. (locuitori echivalenti), reprezentand 38,1 % din incarcarea biodegradabila totala.

Statiile de epurare a apelor uzate urbane necesare vor fi realizate esalonat, astfel ca sa asigure:

- epurare pentru 50,5% totalul populatiei echivalente pana la sfarsitul anului 2010;
- epurare pentru 60,6% pana la sfarsitul anului 2013;
- epurare pentru 76,7% pana la sfarsitul anului 2015;
- epurare pentru 100% pana la sfarsitul anului 2018.
Anexa 3 .

Pagini asociate

  • Deseuri

  • Directiva privind calitatea apei destinate consumului uman

  • Directiva privind epurarea apelor uzate orasenesti

  • Reţeaua Europeana de arii protejate NATURA 2000

Secțiuni principale

  • Despre instituție
  • Informații de interes public
  • Transparență decizională
  • Integritatea instituțională
  • Contact
  • Monitorul Oficial Local

Legături utile

  • Preşedintele României
  • Chestionar de evaluare a satisfacţiei cetățenilor județului Caraș-Severin
  • Localitățile județului Caraș-Severin
  • Harta interactiva a judetului Caras-Severin
  • Politica de calitate
  • Certificat ISO

Contact

  • Adresă

    Piața 1 Decembrie 1918, Nr. 1, Resita 320084

  • Telefon

    + 40 255 211 420, + 40 255 211 421, + 40 255 211 422

  • Email

    cjcs@cjcs.ro

Depune o petiție

Sesizează o problemă către Consiliul Județean Caraș-Severin

Depune acum
© Consiliul Județean Caraș-Severin

Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 www.poca.ro

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.